Nashachata II - specyfikacja jachtu
Nashachata II to 67-stopowy jacht idealny do żeglowania w warunkach arktycznych. Jacht ten jest wyposażony w 12 koi w sześciu dwuosobowych kabinach oraz dwie toalety z prysznicami. Dzięki dużej przestrzeni na przechowywanie sprzętu i żywności przystosowany jest do długich wypraw, a 1800-litrowe zapasy paliwa oraz odsalarka zapewniają niemal nieograniczoną autonomię nawet przy bezwietrznej pogodzie.
Regatowa przeszłość jachtów tej klasy dodaje żegludze sportowego pazura.
Komentarz Armatora
Generalny remont i certyfikacja MCA Category 0
Aby utrzymać najwyższe standardy, przeprowadzono kompleksowy remont pod nadzorem MECAL, uzyskując kodowanie MCA Category 0 dla małych jednostek komercyjnych — nieograniczona żegluga na całym świecie, w tym w regionach polarnych.
⋅ Pomiar grubości kadłuba potwierdził ok. 99,9% pierwotnej grubości poszycia (w 23. roku eksploatacji).
⋅ 12 warstw farby + ochronna warstwa „wosku” (szczególnie zbiorniki) przeciw korozji.
⋅ Silnik zdemontowany i wyremontowany; nowa izolacja ognioodporna i stały system gaśniczy.
⋅ Wymieniono wszystkie zawory denne; zainstalowano niezależny układ chłodzenia silnika.
Modernizacja systemów i komfortu
⋅ Nowe instalacje: paliwowa, zęzowa, wodna, elektryczna i hydrauliczna (ster strumieniowy i autopilot).
⋅ 4× AGM, łączna pojemność 480Ah/24V.
⋅ Autopilot B&G AC12 z kontrolerem Triton 2; kompas GPS HSE 60.
⋅ 2x Eberspacher Airtronic D4 Plus + centralne ogrzewanie Refleks (diesel).
⋅ Pełne oświetlenie LED 24V; gniazda USB w każdej kabinie.
⋅ Przebudowany forpik (dwie koje), modernizacja kambuzu i łazienek.
Pokład, olinowanie i bezpieczeństwo
⋅ Wymieniono 4 kabestany Andersen (67 i 72) w kokpicie.
⋅ Remont masztu z nowym stałym olinowaniem i malowaniem; nowe organizery lin Antal.
⋅ Malowanie pokładu, burt i części podwodnej; częściowa wymiana teaku w kokpicie.
⋅ Serwis wszystkich żagli; odnowienie bomu spinakera.
⋅ Bezpieczeństwo: 12× kamizelek Crewsafer 290N, 3× tratwy SOLAS A Zodiak.
⋅ Iridium LT‑3100S GMDSS (SOLAS A, rejony A1–A3).
Najnowsze prace
⋅ Zima 2020/2021 i początek 2023: serwis na lądzie, nowe instalacje B&G, malowanie zęz.
⋅ 2023: pełny serwis silnika (demontaż głowicy), nowe gniazda zaworów i wtryskiwacze.
⋅ 2025: pełne malowanie kadłuba, nowa warstwa antyporostowa, prace uzupełniające.