Nashachata II - specyfikacja jachtu


Nashachata II to 67-stopowy jacht idealny do żeglowania w warunkach arktycznych. Jacht ten jest wyposażony w 12 koi w sześciu dwuosobowych kabinach oraz dwie toalety z prysznicami. Dzięki dużej przestrzeni na przechowywanie sprzętu i żywności przystosowany jest do długich wypraw, a 1800-litrowe zapasy paliwa oraz odsalarka zapewniają niemal nieograniczoną autonomię  nawet przy bezwietrznej pogodzie.

Regatowa przeszłość jachtów tej klasy dodaje żegludze sportowego pazura.


Komentarz Armatora


Generalny remont i certyfikacja MCA Category 0


Aby utrzymać najwyższe standardy, przeprowadzono kompleksowy remont pod nadzorem MECAL, uzyskując kodowanie MCA Category 0 dla małych jednostek komercyjnych — nieograniczona żegluga na całym świecie, w tym w regionach polarnych.

⋅ Pomiar grubości kadłuba potwierdził ok. 99,9% pierwotnej grubości poszycia (w 23. roku eksploatacji).

⋅ 12 warstw farby + ochronna warstwa „wosku” (szczególnie zbiorniki) przeciw korozji.

⋅ Silnik zdemontowany i wyremontowany; nowa izolacja ognioodporna i stały system gaśniczy.

⋅ Wymieniono wszystkie zawory denne; zainstalowano niezależny układ chłodzenia silnika.


Modernizacja systemów i komfortu


⋅ Nowe instalacje: paliwowa, zęzowa, wodna, elektryczna i hydrauliczna (ster strumieniowy i autopilot).

⋅ 4× AGM, łączna pojemność 480Ah/24V.

⋅ Autopilot B&G AC12 z kontrolerem Triton 2; kompas GPS HSE 60.

⋅ 2x Eberspacher Airtronic D4 Plus + centralne ogrzewanie Refleks (diesel).

⋅ Pełne oświetlenie LED 24V; gniazda USB w każdej kabinie.

⋅ Przebudowany forpik (dwie koje), modernizacja kambuzu i łazienek.


Pokład, olinowanie i bezpieczeństwo


⋅ Wymieniono 4 kabestany Andersen (67 i 72) w kokpicie.

⋅ Remont masztu z nowym stałym olinowaniem i malowaniem; nowe organizery lin Antal.

⋅ Malowanie pokładu, burt i części podwodnej; częściowa wymiana teaku w kokpicie.

⋅ Serwis wszystkich żagli; odnowienie bomu spinakera.

⋅ Bezpieczeństwo: 12× kamizelek Crewsafer 290N, 3× tratwy SOLAS A Zodiak.

⋅ Iridium LT‑3100S GMDSS (SOLAS A, rejony A1–A3).


Najnowsze prace


Zima 2020/2021 i początek 2023: serwis na lądzie, nowe instalacje B&G, malowanie zęz.

2023: pełny serwis silnika (demontaż głowicy), nowe gniazda zaworów i wtryskiwacze.

2025: pełne malowanie kadłuba, nowa warstwa antyporostowa, prace uzupełniające.