Aktualne info z pokładu etap 15.10

2015.07.11

NCh2 info 150711 (sobota)
Ahoj,
Po noclegu na kotwicowsiku Arfertuarssuk, wskazanym przez stado 7 piżmo-wołów, dotarliśmy dzisiaj o g. 0400 LT do urokliwej wioski rybackiej Upernavik Kujalleq (Soendre) poz. 72N 09,612 / 055W 30,959. Ostatni dzień to 10h żeglugi pod pełnymi żaglami (Y2, St1, G) przy wiatrach N/NNW dochodzących do 27 kts. Stoimy na kotwicy i wygrzewamy sie w słoneczku. Dzisiaj ruszamy dalej do Kangersuatsiaq (Prøven), a dnia następnego juz do Upernavik. Do chwili obecnej "zrobiliśmy" 636 Mm. Załączam kilka zdjęć ilustrujących lokalne klimaty. Na jachcie wszystko OK.
Pozdrawiam, Piotr i Załoga (10).
PS. po kilku dnia "ciszy w eterze" mamy sygnał GSM
Ahoj, NCh2 info (150706)
Dotarliśmy do urokliwego Uummannaq (70N 40,695 / 052W 06,824). Stoimy zacumowani LB przy kutrze rybackim + lina z dziobu na poler na skale w głównym basenie portowym, bo wokół pełno lodu. Na postoju walczymy z "napastliwymi" growlerami wpychającymi się wszędzie, gdzie się da. Jeszcze tydzień temu wejscie do portu nie było osiągalne. Pogoda jak na razie bez zarzutu. Jutro ruszamy na wyspę Qeqertat, a następnie Arfertuarssuk i Svartenhavn. Do chwili obecnej "zrobiliśmy" 460 Mm.
Pozdrawiam, Piotr i Załoga (10).

NCh2 info 150705 (Sun)
Ahoj,
Mamy za sobą (całą noc i 17h niedzieli) przebijanie się przez mocno zalodzoną Cieśninę Vaigat (na pn. od Disko Island - zdjęcie G1220565) Po wyjściu na "otwarte wody" udało się wreszcie popłynąć bez wsparcia kataryny. Pozdrawiamy ze słonecznego kotwicowiska Nuussuaq (70N41.7 / 054W35.1), w pobliżu którego znajdują się miejsca pochówku Norsów z XIIIw. do chwili obecnej "zrobiliśmy" 397 Mm.
Piotr i Załoga (10).
NCh2 info 150703 #3
Ahoj,
po "lokalnym innuickim" śniadaniu w H8 (Oqaatsut, Rodebay) ruszyliśmy na północ w stronę lodowca Eqi, oceniając szanse na 50/50% ze względu na silne pokrycie lodem do 50%. Suma sumarum, po 8h "przedzierania się" przez lody dotarliśmy do zatoki z czołem lodowca jak na dłoni przy pieknym słońcu o g. 1945 LT. Aktualnie spozywamy kolację w "knajpie u EQI'ego", gdzie zaserwowano na danie główne halibuta (starczy na trzy obiady dla 11 osób), którego zakupiliśmy za cztery paczki Marlboro. Po kolacji chwila na sesję fotograficzną i ruszamy dalej... do Saqqaq.
BTW: słoneczna pogoda dopisuje, od rozpoczęcia rejsu nie używaliśmy ogrzewania, raczej dużo kremu filtr 50 :)
Pozdrawiam, Piotr i Załoga (10.)
NCh2 info 150702 #2
Witajcie,
Pogoda słoneczna. Jedziemy z Arsuk w Disko Fjord (Disko Island) do Rodebay, ale mocno zawalone lodem. Nie wiem, czy nie zmienimy marszruty, zależy od rozwoju sytuacji?
Janek OK, ale mamy sporo przygód zwłaszcza z lodem (Disko zapitolne równo) i porzuconymi (urwanymi) sieciami, z których udało nam sie wyjść bez szwanku po 2h walki.
dzisiaj w nocy (wiało 15-18 kts, jechaliśmy Y2, St1, M2-ref)
NCh2 info 150701- ruszyliśmy wczoraj (wt.150630) o 1430 z Qeqertarsuaq (Godhavn) do Arsuk/Kangerluarssuk w Disko Fjord, stając na kotwicy 150630 o 2245 po 45 Mm żeglugi od wzdłuz zachodniego wybrzeża Disko Island. Na jachcie wszystko OK. Raporty lodowe otrzymujemy z Ice Patrol, pozdrawiamy Piotr i Załoga (10)

NCh2 info 150630 - ruszyliśmy wczoraj (pon.150629) o 1400 z Ilulissat (Jakobshavn) przy słonecznej pogodzie w drodze do Qeqertarsuaq (Godhavn) na Disko Island. Naszym oczom ukazał sie widok jak na zdjęciu (pic.01), mało obiecujący jesli chodzi o prawdobodobienstwo i czas "przebicia się" przez efekt cielenia się pobliskiego Jakobshavns Isfjord. Po drodze udało (pic. 2) udało nam się namierzyć lokalnego rybaka (mały kuter Arnaaluk Malik z Godhavn), którego śladem ruszyliśmy w lody, kończąc 150630 ponad 50 Mm przjeście przez lody zat. Diskobugt w Qeqertarsuaq o g. 0400 LT (UTC-2 / CET-4). Na jachcie wszystko OK. Stoimy przy kei i pozdrawiamy, Piotr i Załoga (10).